Hur vinner du kundernas förtroende för att du kommer att erbjuda den bästa möjliga lösningen för dem? Med en säljkonfigurator för serviceavtal baserat på QIK kan ditt servicesäljteam skapa ett komplett serviceavtal på några minuter, skräddarsytt efter varje enskild kunds unika behov. Integrerat i er säljprocess och digitala infrastruktur.
Resultatet är ett effektivare, mer proaktivt och lyhört säljteam som skapar större värde både för dina kunder och för din organisation!
Värdet av en teknisk lösning blir maximal när den är helt skräddarsydd för att passa ett företag, inte tvärtom. Tyvärr är de flesta CPQ-plattformar byggda för att fungera i en bred målgrupp.
När vi skapade QIK bestämde vi oss för att ta en annan väg. Genom att bygga en grundplattform med all standardfunktionalitet kommer vi igång med nya kunder otroligt snabbt och kan fokusera på de företagsunika behoven och integrationerna. Vi tror inte att det finns ett verktyg som passar alla, utan på att lyssna och anpassa.
Inget mer "Tack för info, vi tar det här till vårt team och återkommer till dig".
Med QIK sker all konfiguration och prisberäkning tillsammans med kunden i kundmötet, utan utrymme för fel och missförstånd. Det skapar en trygghet och ett självförtroende hos dina säljare som får briljera med sin kommunikationsförmåga snarare än tekniska färdigheter.
En vanlig utmaning i det internationella företaget är hur mycket lokala variationer av det globala erbjudande man vill tillåta. Samtidigt vet vi att uttrycket Think Global, Act Local är mer sant än någonsin när det kommer till serviceavtal.
Därför stödjer QIK flera sätt att lokalisera och komplettera det globala serviceerbjudandet. Förutom själva servicetjänsterna kan exempelvis valutor, språk och lokala regler justeras så det passar perfekt i just det landet/erbjudandet där det ska användas.
Dubbelarbete är ett stort slöseri. Varför ska en säljare träffa kunden och efteråt ta värdefull säljtid till att skriva offerter eller ännu värre skicka information till back-office som i sin tur ska skapa offerten?
Vi tror på att ge säljare kraftfulla, integrerade lösningar med en inbyggd säljprocess i som dom kan använda direkt i kundmötet.
Resultatet visar att kunderna blir djupt investerade i processen. De får en fullständig förståelse för det faktiska behovet av service som finns och dom är själva med och färdigställer offerten tillsammans med säljaren. En offert ska vara resultatet av en behovsdriven dialog - inte en sent levererad överraskning.
Idag har de flesta företag integrationer mellan CRM, affärssystem och marknadsföringsplattformar i jakten på en 360-graders kundvy. Det som ofta saknas är insikterna runt vad som händer i själva säljmötet. Hur kan du använda denna unika kunskap om dina kunder som idag vilar i huvudet på dina säljare?
Med QIKs dashboard kan du enkelt följa alla säljare i alla regioner och se hur många offerter som skickas, vad som offereras och till vilket värde. Med kunskap om normalt utfall så kan du prediktera hur din försäljning och behov av servicetekniker och reservdelar du kommer att behöva längre fram.
Enligt Gartner använder säljare endast 30 % av sin tid till sina kunder, resten går förlorad till andra uppgifter och administration. Låter det rimligt? Med QIK försöker vi förändra detta till det bättre.