Jämfört med traditionell annonsering erbjuder annonsering i digitala kanaler en träffsäkerhet och mätbarhet som annars är svår att uppnå. Genom avancerad målgruppssegmentering och targeting kan du rikta kommunikationen exakt mot de parametrar som du har identifierat hos dina potentiella kunder. Placeringarna kan exempelvis vara displayannonser på relevanta webbplatser, bildspelsannonser på sociala medier eller videoannonser på YouTube. Att dessutom löpande kunna testa annonsinnehåll och målgruppssegment för att optimera annonseringen gör den överlägset effektiv.
Med automatiserade aktiviteter (så kallad marketing automation) kan ert företag skapa en always-on marknadsföringsstrategi som kontinuerligt arbetar för att dra till sig och leda kunder genom köpresan. Detta kan genomföras med exempelvis re-targetingannonsering mot de som besökt en specifik webbsida, tittat på en videoannons på sociala medier eller genom en automatiserad e-postsekvens till kundprospekt som fyllt i ett formulär. Detta automatiserade tillvägagångssätt möjliggör marknadsföring som är aktiv dygnet runt och frigör resurser samtidigt som effektiviteten maximeras. Tillvägagångssättet är perfekt framförallt inom B2B-marknadsföring där säljcyklerna ofta är längre och kräver flera beröringspunkter.
Kommunicera rätt budskap i rätt steg som leder prospekten till nästa steg i kundresan. Varumärkesbyggande kommunikation är väsentlig i de tidiga stegen i kundresan för att fånga intresse, medan konverterande innehåll i senare steg kan vara avgörande för att generera ett kvalificerat lead. Parallellt med annonseringen är det viktigt att leda kunderna till välfungerande landningssidor på din webbplats, som antingen utbildar med relevant innehåll kring ditt företag och erbjudande, eller är konverteringsoptimerad för att samla in kvalificerade leads för uppföljning.
Som digitalbyrå med lång erfarenhet inom industrin förstår vi de unika utmaningar som B2B-företag står inför i sin digitala marknadsföring. Med god vana att visualisera industriella produkter med hjälp av grafisk formgivning och 3D-animering har vi även goda möjligheter att hantera den komplexitet som skiljer B2B från B2C. Vi arbetar nära våra kunder för att skapa skräddarsydda kampanjer som inte bara når ut utan även engagerar målgruppen. Med analys, optimering och rapportering säkerställer vi att din investering ger önskad effekt.
Är du redo att förbättra ditt företags digitala närvaro och se konkreta resultat? Ange dina kontaktuppgifter nedtill så tar vi ett snack om er bransch och era utmaningar.