Trots starkt kunnande och formsprutningsmaskiner i toppklass lät Memos stora tillväxt vänta på sig. Företaget hade dessutom produktionskapaciteten som krävdes för att klara en ökad efterfrågan. Det gällde bara att nå ut effektivare till marknaden med sina budskap.
Vi såg tidigt att Memo skiljer sig från många konkurrenter. Man är mer än en tillverkare av ”plastdetaljer”, man är tillverkare av komponenter för avancerade industriprodukter. Tillsammans med Memo etablerade vi den nya positionen som stöd för ökad tillväxt.
Logotyp. Den nya logotypen ger en industriell känsla. Snedstrecket symboliserar framåtsträvande och går igen i bokstaven E, en subtil detalj som lyfter helhetsintrycket.
Tagline. Nya ”Polymer components” bär flera varumärkesvärden. Polymer framhäver materialkunnandet. Components betonar produkternas användningsområde. Språkvalet påvisar den internationella räckvidden.
Symbol. Robotarmen illustrerar Memos industriella kunnande. Ingen konstruktion är för komplex för att kunna konstrueras och produceras till perfektion.
Metallersättning. Polymerer är lättare än metall och möjliggör nättare konstruktioner. Sammantaget gör det Memos komponenter betydligt lättare än konventionella metallkomponenter, vilket vi illustrerade effektivt med en fiktiv konstruktion.
Illustration. Genom att illustrera spänningskoncentrationer i komponenterna framställde vi det noggranna kvalitetsarbetet och förstärkte samtidigt intrycket av teknisk kompetens.
Smartare. Lättare. Grönare. De viktigaste kundvärdena för Memos teknikkomponenter var huvudbudskapet för annonser i sociala medier, med primärt syfte att locka besökare till Memos mässmonter.
Mässmonter. Det nya budskapet och grafiska uttrycket ramade in Memos mässnärvaro på ett attraktivt sätt, vilket också avspeglades i antalet monterbesökare och givande samtal.
Ange dina kontaktuppgifter nedan så diskuterar vi!