ENA Energis befintliga webbplats upplevdes som omodern, svårnavigerad och med bristande information. Sidan uppfyllde heller inte myndighetskraven på tillgänglighet. Vår utmaning blev att åtgärda gapet mellan den befintliga webbplatsen och deras vision om en modern och användarvänlig digital plattform.
Vi valde att bygga den nya webben på ett .NET-baserat open source-CMS, en flexibel plattform som gjorde det möjligt för oss att maximera kreativiteten och minimera begränsningar, kostnader och licensvillkor. Resultatet blev en modern och tillgänglighetsanpassad webbplats som förmedlar tydlig kundinformation och anpassad kommunikation.
Vi optimerade webbplatsen med att målgruppsanpassa relevant information till kunder som besöker webbplatsen antingen som privatperson eller företagare.
Under arbetets gång fick vi även förtroendet att skriva om allt innehåll till den nya webbplatsen. Genom att finna rätt tonalitet kunde vi leverera tydlig kommunikation som speglar ENA Energis framåtblickande vision.
Webbplatsen är visuellt tilltalande, tydlig och tillgänglig för alla besökare.
Med nyhetsblocken kan ENA Energi förmedla aktuell information på både Privat och Företagssidan. Nyheterna sparas sedan i nyhetsarkivet där man även kan läsa äldre nyheter.
Ibland händer oförutsedda saker. ENA Energi ville ha en snabb och tydlig kundinformation vid tillfälliga avbrott. Den röda 1:an syns tydligt uppe i huvudmenyn vid ett fjärrvärmeavbrott. Med ett klick kan du enkelt se vart avbrottet är, när det beräknas vara över och hur många som berörs.
Ange dina kontaktuppgifter nedtill så hör vi av oss!