Hitachi Energy ville hantera allt digitalt innehåll för mässor från en central punkt och samtidigt förbättra användarupplevelsen för både säljare och kunder. Man behövde ett modernt och heltäckande säljverktyg för global användning som skulle vara snyggt, lättnavigerat och enkelt att anpassa efter mässans inriktning och besökarnas intresse.
Vi skapade Hitachi Energy Explorer, en skräddarsydd webbapp baserad på byBrick Boost-plattformen. Från webbappens CMS kan Hitachi Energys marknadsavdelning enkelt hantera allt från innehållsstruktur till dokument, bilder, videor och annat innehåll. De kan därmed säkerställa att relevant innehåll visas på varje mässa, är uppdaterat och följer Hitachi Energys grafiska profil.
Som Hitachi Energys globala verktyg för mässor förenklar Energy Explorer kundsamtal för säljare på mässgolvet. Genom digital storytelling, intuitiv navigation och genomtänkt design är Energy Explorer ett effektivt digitalt verktyg i diskussioner med besökare.
byBrick Boosts inbyggda CMS (Content Management System) gör det enkelt att hantera innehållet för Hitachi Energys marknadsavdelning. Till exempel är möjligheten att skräddarsy vilket innehåll som ska visas på olika mässor i webbappen – en funktion som byBrick Boosts innehållsbank möjliggör – något som Hitachi Energy har stor nytta av.
Hitachi Energy har valt att använda de båda grafiska gränssnitten som finns inbyggda i byBrick Boost. Dels använder de sina grafiska 3D-landskap i gränssnittet med klickbara hotspots, och dels använder de gränssnittet med “tiles”.
Genom att integrera Energy Explorers kontaktformulär med Hitachi Energys CRS-system SalesForce kan alla kontakter enkelt fångas in och bearbetas vidare helt enligt Hitachi Energys säljprocess. En funktion som verkligen uppskattas av säljarna på mässgolvet.
I byBrick Boost-plattformen kan olika webblösningar, som till exempel interaktiva 3D-applikationer, integreras sömlöst. Det gör att Hitachi Energy kan fortsätta att använda sina tidigare fristående webbapplikationer men nu samlade på en och samma plats.
I kundsamtal kan säljare skapa en “kundkorg” med de dokument, bilder och videor som är relevanta för kunden. Säljaren kan direkt från mässgolvet skicka samlingen till kunden som via epost får en länk till en portal där filerna samlas. Precis som kontaktformuläret är kundkorgen integrerad mot CRM-systemet för att underlätta för säljarna.
Ange dina kontaktuppgifter nedtill så här vi av oss!