Interaktiv webbapp för mässor till Hitachi Energy

Det kan vara svårt att få flyt i säljsamtal på mässor. Många företag använder flera olika digitala verktyg som säljstöd, vilket gör det svårt att hålla informationen uppdaterad och enhetlig till varje mässa. Hitachi Energy rundade problemet med en digital webbapp som samlar allt marknadsmaterial på ett ställe – Hitachi Energy Explorer.

Utmaning

Hitachi Energy ville hantera allt digitalt innehåll för mässor från en central punkt och samtidigt förbättra användarupplevelsen för både säljare och kunder. Man behövde ett modernt och heltäckande säljverktyg för global användning som skulle vara snyggt, lättnavigerat och enkelt att anpassa efter mässans inriktning och besökarnas intresse.

Lösning

Vi skapade Hitachi Energy Explorer, en skräddarsydd webbapp baserad på byBrick Boost-plattformen. Från webbappens CMS kan Hitachi Energys marknadsavdelning enkelt hantera allt från innehållsstruktur till dokument, bilder, videor och annat innehåll. De kan därmed säkerställa att relevant innehåll visas på varje mässa, är uppdaterat och följer Hitachi Energys grafiska profil.

Som Hitachi Energys globala verktyg för mässor förenklar Energy Explorer kundsamtal för säljare på mässgolvet. Genom digital storytelling, intuitiv navigation och genomtänkt design är Energy Explorer ett effektivt digitalt verktyg i diskussioner med besökare.

Screenshot som visar möjligheten att skräddarsy vilket innehåll som ska visas på olika mässor i webbappen-

byBrick Boosts inbyggda CMS (Content Management System) gör det enkelt att hantera innehållet för Hitachi Energys marknadsavdelning. Till exempel är möjligheten att skräddarsy vilket innehåll som ska visas på olika mässor i webbappen – en funktion som byBrick Boosts innehållsbank möjliggör – något som Hitachi Energy har stor nytta av.

Grafiska 3D-landskap med klickbara hotspots i webbapplikationen.

Hitachi Energy har valt att använda de båda grafiska gränssnitten som finns inbyggda i byBrick Boost. Dels använder de sina grafiska 3D-landskap i gränssnittet med klickbara hotspots, och dels använder de gränssnittet med “tiles”.

Webbappen och formulären integreras med CRS-systemet Salesforce.

Genom att integrera Energy Explorers kontaktformulär med Hitachi Energys CRS-system SalesForce kan alla kontakter enkelt fångas in och bearbetas vidare helt enligt Hitachi Energys säljprocess. En funktion som verkligen uppskattas av säljarna på mässgolvet.

I byBrick Boost-plattformen kan olika webblösningar, som till exempel interaktiva 3D-applikationer, integreras sömlöst. Det gör att Hitachi Energy kan fortsätta att använda sina tidigare fristående webbapplikationer men nu samlade på en och samma plats.

I webbappen kan säljaren direkt från mässgolvet skicka samlingen till kunden som via epost får en länk till en portal där filerna samlas.

I kundsamtal kan säljare skapa en “kundkorg” med de dokument, bilder och videor som är relevanta för kunden. Säljaren kan direkt från mässgolvet skicka samlingen till kunden som via epost får en länk till en portal där filerna samlas. Precis som kontaktformuläret är kundkorgen integrerad mot CRM-systemet för att underlätta för säljarna.

Behöver du hjälp med att utveckla ett digitalt verktyg?

Ange dina kontaktuppgifter nedtill så här vi av oss!

Tack! Vi kontaktar dig så fort som möjligt!
Thank you! We will get back to you as soon as possible!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ladda hem whitepaper

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Download whitepaper

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Mer läsning

More inspiration

kontakt
Contact