nVent ansåg att det traditionella sättet att visa sitt erbjudande på webbplatsen behövde kompletteras. De ville ha ett ”digital storytelling tool” som kunde presentera det kompletta erbjudandet på ett visuellt och mer kundtillvänt sätt. Verktyget behövde också vara enkelt att använda för nVents personal så att innehållet skulle kunna hållas kontinuerligt uppdaterat på flera språk.
Vi utvecklade nVent Virtual World, ett säljverktyg som samlar nVents verksamheter utifrån besökarens intresse. Klickbara hotspots leder till anpassade erbjudanden för olika kundverksamheter och vidare till relevanta produkter. Med några skräddarsydda funktioner var vår plattform byBrick Boost en perfekt lösning, som gjorde det möjligt för nVents marknadsavdelning att själv strukturera och publicera sitt innehåll.
Genom att visa sina erbjudanden utifrån kundernas intresseområden har nVent nu en kundtillvänd interaktiv presentationslösning, baserad på byBrick Boost-plattformen, som kompletterar den mer direkta navigationen på deras hemsida.
Genom en skräddarsydd modul till byBrick Boost kan nVent i det digitala säljverktyget presentera kundfördelar på ett tydligt sätt för samtliga sina produkter och erbjudanden.
Tack vare det lättanvända CMS-verktyget i byBrick Boost kan nVents marknadsavdelning snabbt och enkelt uppdatera innehållet i nVent Virtual World.
Det inbyggda språkstödet i säljverktyget gör att nVent kan ha lokala språkverioner för alla sina marknader. Med översättningsmodulen i byBrick Boost-plattformen kan de enkelt exportera översättningsfiler i rätt format och skicka direkt till deras översättningsbyrå för översättning.
Med byBrick Boost-modulen “Varumärkesväljaren” kan nVent inte bara visa hela sitt erbjudande på olika områden, utan också låta besökare filtrera ut produkter och tjänster baserat på nVents olika varumärken.
Ange dina kontaktuppgifter nedtill så här vi av oss!